Aprilia RSV4 RF

1483621660RSV4RF_superpole_resized_594
cena
519.900 Kč
(Cena s DPH)
Poptat motocykl
 *
Políčka s hvězdičkou jsou povinná.
  • Detailní popis
  • Parametry
  • Video

Aprilia RSV4 RF

Výjimečné kvality závodního rámu i podvozku společně s výkonným motorem 201koní a bezkonkurenční elektronikou sestávající z kompletního systému APRC zahrnujícího kontrolu trakce ATC, elektronické řazení AQS, kontrolu wheelie AWC a kontrolu startu ALC, to vše ještě doplněné o závodní ABS Bosch 9MP, byly potvrzeny na závodních tratích i v běžném provozu.:
I když se to zdá skoro nemožné, verze 2017 přichází s dalšími malými inovacemi na základě poznatků ze závodu a neustálého pečlivého testování:

  • nový zadní tlumič Öhlins
  • sériově montovaná telemetrie ve formě multimediální platformy V4-MP
  • nová grafika Superpole 2017

Motor

Nová RSV4 má především podstatně silnější motor, který dává více než 200k a současně je o 1,5 kg lehčí. Těchto parametrů bylo dosaženo mnoha dílčími revizemi stávajícího motoru: snížením vnitřního tření, zvýšením účinnosti spalování, zvýšením max. otáček. Většina součástek motoru byla podrobena podrobné analýze. Součástí inovací je také nový airbox(std. verze musí být používána i u speciálů SBK), který zajišťuje maximální tlak do sání, rovněž horní vstřikovače v něm umístěné jsou nové. Motor má přepracované hlavy válců a upravené spalovací prostory. Ventily jsou titanové a sací ventily zvětšeny na 33 mm Nová olejová pumpa zajišťuje lepší mazání a to současně se snížením hladiny oleje pro snížení vnitřních třecích sil v motoru. Management motoru i celého motocyklu zajišťuje nová řídící jednotka ECU

  • Aprilia V4 65° 4-taktní
  • příčně uložený
  • kapalinou chlazený
  • DOHC – 4 ventily na válec
  • kombinovaný rozvod řetěz + ozubená kola
  • výkon 201 k při 13.000 ot./min.
  • točivý moment 115 Nm při 10.500 ot./min.
  • dva vstřikovače na každý válec

Elektronika

  • integrovaný systém managementu motoru využívá Ride-by-Wire poskytující jezdci výběr ze 3 palivových map TRACK-SPORT-ROAD
  • inovovaný systém APRC
  • protiblokovacím systémem ABS

APRILIA PERFORMANCE RIDE CONTROL (APRC)

Systém APRC sestává ze 4 modulů, které umožňují řídící jednotce motocyklu v reálném čase sledovat dynamické jízdní podmínky a měnit adekvátně nastavení motoru. Jezdec je schopen každou funkci měnit nezávisle navzájem od ostatních dle svých požadavků. Součástí systému je nový duální mód přístrojové desky ROAD / RACE, jehož přepínáním lze měnit parametry zobrazované na digitálním displeji.

1. ATC

omezuje kroutící moment motoru při prokluzu zadního kola ale umožňuje jezdci kontrolovat i boční smyk při akceleraci v závislosti na náklonu a poskytuje tak lepší cit pro kontrolu plynu. Jezdec může měnit v 8 stupních nastavení kdykoliv během jízdy pomocí joystiku na levém řidítku a přizpůsobit tak jeho funkci profilu a povrchu trati či stavu pneumatik, aniž by bylo nutné zavřít plyn či dokonce pustit řidítka. ATC lze kalibrovat po výměně pneumatiky.

2. AWC

management zabraňuje náhlým poklesům výkonu díky  zaklapnutí nebo naopak přidání plynu a umožňuje tak dokonalou kontrolu zrychlení. Systém AWC lze také aktivovat nezávisle na ostatních součástech APRC přes přístrojovou desku a poskytuje 3 úrovně nastavení dle preference jezdce.

3. ALC

zajistí perfektní start díky jemné regulaci přenosu výkonu na zem. Jediné co jezdec musí udělat, je otočit plyn naplno a při zhasnutí světel pustit spojku. ALC má 3 stupně nastavení, opět pomocí menu na přístrojové desce ale změna je možná pouze při stojícím motocyklu a to současným stiskem obou tlačítek kontroly trakce na levém řidítku.

4. AQS

systém AQS v principu přerušuje zapalování na velmi krátký definovaný čas, díky tomu lze řadit bez ubrání plynu a vymáčknutí spojky. Systém spolupracuje s nově odstupňovanou převodovkou tak, aby omezil propad otáček při aktivaci funkce. Za účelem optimalizace funkce inženýři ze závodního oddělení vytvořili proměnlivou mapu přerušovacích časů v závislosti na otáčkách motoru.

ABS

Kromě druhé generace systému APRC je RSV4 nově vybaveno technologicky vyspělým protiblokovacím systémem ABS zajišťujícím maximální bezpečnost v provozu, který v žádném případě nesnižuje výkon na uzavřeních tratích. Systém ABS 9MP byl vyvinut ve spolupráci s firmou Bosch, váží pouhé 2 kg a využívá technologii RLM (zmírňování přizvedávání zadního kola při prudkém brzdění).

Navíc si jezdec může snadno v menu zvolit mezi třemi úrovněmi citlivosti nebo ABS úplně deaktivovat:

  • Úroveň 1 Track: je použitelný na uzavřených tratích, ale zároveň je schválen i pro silniční provoz. Působí na obě kola a zaručuje maximální výkon i při ostrém brzdění v jakékoliv rychlosti. Díky tomuto nastavení neztratíte ani vteřinu, zároveň je při tomto nastavení deaktivován systém RLM (viz.výše).
  • Úroveň 2 Sport: je určen pro sportovní jízdu na silniční komunikace. Působí na obě kola v kombinaci s aktivovaným systémem RLM, jehož účinek je progresivně založen na rychlosti motocyklu.
  • Úroveň 3 Déšť: je zaměřen na jízdu na povrchu s nízkou přilnavostí, kdy je ABS více citlivé. Opět působí na obě kola a s aktivovaným systémem RLM.

Jakoukoliv z těchto tří úrovní ABS lze kombinovat s kteroukoliv ze tří palivových map motoru (Track, Sport, Road) tak, aby motocykl vyhovoval jezdcům s různými zkušenostmi a rozdílným stylům jízdy.

Rám a podvozek

Rám a kyvná vidlice jsou vyrobeny z hliníkové slitiny kombinací odlévaných a kovaných sekcí.

Rám modelu RF zajišťuje lepší distribuci hmotnosti, umožňuje nastavení geometrie, tj. možnost změny pozice motoru, úhlu přední vidlice i změnu pozice zadní kyvky. Ta byla navíc prodloužena o 14 mm za účelem zlepšení trakce a omezení tendence ke zvedání předního kola.

Komponenty podvozku představují současnou absolutní špičku:

  • přední plně stavitelná vidlice Öhlins, Upside-down o průměru 43 mm, zdvih kola 120 mm
  • zadní hydraulický tlumič Öhlins s nádobkou „piggy-back“ a progresivním přepákováním APS je rovněž plně stavitelný. Zdvih kola 130 mm
  • tlumič řízení Öhlins

Brzdy

RSV4 RF je osazen předním brzdovým systémem se zbrusu novými radiálními 4-pístkovými třmeny Brembo monoblock M432 a dvěmi 320 mm ocelovými kotouči. Použita je samozřejmě radiální brzdová pumpa.

Zadní plovoucí 2-pístkový brzdič BREMBO, lehký ocelový kotouč průměru 220 mm, pumpa s integrovanou nádobkou kapaliny.

Tak jako všechny modely i RSV4 je standardně vybaveno pancéřovými brzdovými hadicemi.

S předními i zadními brzdami spolupracuje inteligentní systém ABS; popsaný v záložce "ABS".

Technické údaje
MOTOR Aprilia V4 65° 4-taktní, příčně uložený, kapalinou chlazený, DOHC – 4 ventily na válec, kombinovaný rozvod řetěz + ozubená kola, EURO 3
PALIVO natural 95
VRTÁNÍ x ZDVIH 78 x 52.3 mm
ZDVIHOVÝ OBJEM 999,6 ccm
KOMPRESNÍ POMĚR 13,6 : 1
MAXIMÁLNÍ VÝKON 148 kW (201 k) při 13.000 ot/min
MAXIMÁLNÍ MOMENT 115 Nm při 10.500 ot/min
MANAGEMENT integrální řídící systém, řídící jednotka Marelli 7SM, 2 dvojitá tělesa škrtících klapek 4x průměr 48mm, integrované elektronické vstřikování a digitální zapalování, 8 vstřikovačů, management „Ride-by-Wire Multimap“, volitelné charakteristiky motoru SPORT-TOURING-RAIN
MAZÁNÍ zásoba oleje v motoru, dvě čerpadla (mazání a chlazení), olejový chladič.
STARTOVÁNÍ elektrický startér
ALTERNÁTOR 450W při 6.000 ot/min
VÝFUKOVÝ SYSTÉM systém 4-2-1 s jednou boční koncovkou a elektronicky řízenou výfukovou přívěrou, lambda sonda, EURO 3
SPOJKA více-lamelová v olejové lázni, kontrola prokluzu (anti-hoping), mechanické ovládání lankem
PRIMÁRNÍ PŘEVOD přímá ozubená kola, převodový poměr: 44/73 (1:1,659)
PŘEVODOVKA, 6-ti rychlostní, převodové poměry 15/39 (1:2,600)
16/33 (1:2,063)
20/34 (1:1,700)
21/31 (1:1,476)
23/31 (1:1,348)
27/34 (1:1,259)
SEKUNDÁRNÍ PŘEVOD řetěz, převodový poměr 16/41 (1:2,5625)
RÁM dvojitý nosník z hliníkové slitiny, kombinace tlakového lití a lisování, tlumič řízení ÖHLINS
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ „Up-side Down“ vidlice ÖHLINS,průměr 43 mm, radiální uchycení brzdových třmenů, plně nastavitelná –regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a usazení v brýlích, zdvih kola 120 mm
ZADNÍ ODPRUŽENÍ dvojitá konstrukce z hliníkových slitin, kombinace tenkostěnného odlitku a tlakového výlisku, progresivní přepákování APS, hydraulický tlumič ÖHLINS s nádobkou „piggy-back“, plně nastavitelný – regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a délky tlumiče, zdvih kola 130 mm
BRZDY přední 2 plovoucí lehké ocelové kotouče průměr 320 mm, radiální 4-pístkové brzdiče BREMBO monobloc M430, radiální pumpa, oplétané hadice
zadní 1 pevný lehký ocelový kotouč průměr 220 mm, plovoucí 2-pístkový brzdič BREMBO, pumpa s integrovanou nádobkou kapaliny, oplétaná hadice
KOLA- kované 5ti paprskové ráfky z lehké slitiny přední 3,50 x 17"
zadní 6,00 x 17"
PNEUMATIKY- radiální, bezdušové přední 120/70 ZR 17
zadní 200/55 ZR 17 (alternativně: 190/50 ZR 17; 190/55 ZR 17)
ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMY délka 2.054 mm
šířka 735 mm (řidítka)
výška 1.120 mm (přístrojová deska)
rozvor 1.434 mm
výška sedla 840 mm
stopa řízení 105 mm
úhel řízení 24,5°
suchá hmotnost 180 kg
provozní hmotnost 201 kg
palivová nádrž 18,5 ltr.
Vytisknout stránku Poslat odkaz na e-mail
Výhody pro vás
Doprava zdarma
Při nákupu nad 999 Kč Vám bude objednané zboží zasláno zdarma.
Dárky nad 5000 Kč
K objednávkám nad 5 000 Kč získáte dárek, který Vám bude zaslán spolu s objednaným zbožím.
Rychlé dodání k vám domů
Zboží, které máme skladem doručíme do 3 dnů.
Dvě velké prodejny
S širokým sortimentem skladem a možností osobního odběru.
Expedice zásilek
Zásilky posíláme do třech zemí - ČR, SK, PL.
Bezpečný nákup
Díky zabezpečení HTTPS jsou Vaše data chráněna.
Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním cookies, nezbytných pro dobré fungování webu.