SUZUKI

Seznam produktů podle výrobce
Michio Suzuki, zakladatel značky Suzuki, se narodil v malém provinčním městečku Hamamatsu do rodiny rolníka a hospodáře s bavlnou. Vyučil se tesařem, a protože byl mimořádně zdatný, v pouhých 22 letech zkonstruoval v roce 1909 první dřevěný šlapací tkalcovský stav. Tento stav byl tak dobrý, že jej Suzuki začal úspěšně prodávat. Postupně své tkalcovské stavy stále zdokonaloval, v podnikání se mu dařilo, ale když byl v byznysu již skoro 30 let, začaly problémy. Trh se začal nasycovat, Suzukiho stavy navíc téměř nepotřebovaly údržbu, a Michio Suzuki se začal zabývat myšlenkou na změnu výroby. Do Japonska se tou dobou ročně dováželo málo aut, což poptávce nestačilo. A tak Suzuki zkonstruoval prototyp malého automobilu s kapalinou chlazeným čtyřdobým čtyřválcem s objemem 800 ccm. Japonsko se ale začalo připravovat na válku…


Michio Suzuki, zakladatel značky Suzuki, se narodil v malém provinčním městečku Hamamatsu do rodiny rolníka a hospodáře s bavlnou. Vyučil se tesařem, a protože byl mimořádně zdatný, v pouhých 22 letech zkonstruoval v roce 1909 první dřevěný šlapací tkalcovský stav. Tento stav byl tak dobrý, že jej Suzuki začal úspěšně prodávat. Postupně své tkalcovské stavy stále zdokonaloval, v podnikání se mu dařilo, ale když byl v byznysu již skoro 30 let, začaly problémy. Trh se začal nasycovat, Suzukiho stavy navíc téměř nepotřebovaly údržbu, a Michio Suzuki se začal zabývat myšlenkou na změnu výroby. Do Japonska se tou dobou ročně dováželo málo aut, což poptávce nestačilo. A tak Suzuki zkonstruoval prototyp malého automobilu s kapalinou chlazeným čtyřdobým čtyřválcem s objemem 800 ccm. Japonsko se ale začalo připravovat na válku…

Po válce se Michio Suzuki vrátil ke svým tkalcovským stavům, ale nemohl si nevšimnout, že ve válkou zbídačeném poválečném Japonsku vyvstala obrovská potřeba dostupné, spolehlivé a levné osobní přepravy. Mnoho výrobců začalo téměř přes noc vyrábět přídavné pohonné motorky na kola, mezi jinými i Suzuki. První motorové kolo vyrobil Suzuki roku 1952 a nazval jej Power Free. Mělo dvoudobý motor o výkonu jednoho koně. V roce 1953 následoval model Diamond Free s dvoudobým jednoválcem o objemu 60ccm. Unikátním řešením byla možnost odpojení pohonu šlapkami, takže kolo mohl pohánět jen motor. Systém byl tak geniální, že japonský patentový úřad udělil Suzukimu finanční grant na pokračování výzkumu v oblasti motocyklů. Zrodila se Suzuki Motor Company.




Více